نوشته شده توسط : عبدالله

 اهل سنت و نواصب

 

از ديدگاه ما اهل سنت هرگاه بخواهيم از مكانت    و منزلت رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم سخن بگوئيم حتماً بايد از نواصب سخن بگوئيم.

« نصب» در لغت بر پا داشتن و بلند كردن چيزي را گويند، از همين باب است ناصبة‌ جنگ و بديها يعني جنگ افروز، در قاموس آمده است نواصب و ناصبه و اهل نصب كساني هستند كه بغض علي عليه السلام را دين مي دانند، زيرا كه « نصبوا له» يعني با او دشمني كردند. اين به اعتبار اصل است ، بنا بر اين هر كسي كه با اهل بيت عليهم السلام دشمني كند نواصب به شمار مي آيد.

خوانندة گرامي! سخن علماي اسلام در مورد ستايش از امير المؤمنين علي و فرزندانش رضي الله عنهم و عليهم السلام صريح و آشكار است، و عقيده ما اين است كه انشاء الله علي و حسن و حسين عليهم السلام در بهشت جاويدان خواهند بود، اين امر بحمدالله بسيار روشن و آشكار است.

 

نصب بهانه اختلاف

 

در اينجا بايد به موضع اهل سنت در قبال نواصب اشاره كنيم و اينكه اهل سنت همواره از نواصب اعلان بيزاري كرده اند و ميكنند، اين مسئلة بسيار مهمي است، زيرا همواره يكي از بزرگترين و مؤثرترين اسباب اختلاف در ميان امت اسلامي بوده است، متأسفانه گروهي وجود دارد كه از اين گونه موارد سوء استفاده مي كنند. لذا در هر فرصتي از اين مسئله به گونه اي سخن  ميگويند كه اختلاف عميق تر  و دامنه دارتر مي شود، در حاليكه همه اين تافته ها و بافته ها جز دروغ و تهمت و بهتان چيزي نيست.

مثلا يكي اهل سنت را متهم مي كند كه نسبت به علي و فرزندانش ديدگاه خوبي ندارند، و آنگاه لجام زبانش را باز مي گذارد تا هر چه مي تواند دروغ ببافد،‌ و تا ميتواند  داستانها و افسانه هاي تخيلي اش مبني بر بغض اهل سنت نسبت به علي عليه السلام را رديف كند.

 

يك افسانه تفرقه انگيز

 

 عجيب تر اينكه اخيراً  افسانه شهادت حضرت فاطمه را بافته اند و پر و بال مي دهند، واقعاً خنده آور است، وبعيد نيست كه عده اي مؤمن و مخلص به اهل بيت (ع) اين چرنديات را باور كنند،‌ راستي هم حق دارند. وقتي كسي مطالعه ندارد و به منابع دسترسي ندارد، با علماءو روشنفكران طرف مقابل يا حد اقل  بي طرف، آشنايي و رابطه ندارد از كجا بداند كه اين داستانها و افسانها مشتي دروغ است؟.

در حاليكه اهل سنت درباره فضائل اهل بيت احاديث فراوان روايت مي كنند. شايد هيچ كتابي از كتب حديث اهل سنت نباشد كه در آن از فضائل و منزلت اهل بيت حديث روايت نشده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : 19 دی 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: